1 |
|
دومین دوره مسابقه علمی شیمی زان |
1401-04-01
11:30-20:20
|
|
|
|
پژوهشی سرای فرهیختگان ایلام |

 مطالب
به گزارش روابط عمومی پژوهشی سرای فرهیختگان ایلام، ثبت نام دومین دوره مسابقه علمی شیمی زان آغاز شد.
دومین دوره مسابقه شیمی زان با هدف تاکید بر اهمیت و نقش کاربردی علوم پایه ( شیمی، فیزیک، زیست شناسی و … ) در زندگی توسط پژوهش سرای فرهیختگان ایلام با همکاری ستاد ملی گرامیداشت سال جهانی علوم پایه برای پیشرفت پایدار برگزار می نماید.
کلیه دانش آموزان پایه اول تا ششم همه مدارس سراسر کشور می توانند در این رقابت علمی شرکت نموده، دانش و مهارتهای خود را به چالش بکشند و تابستانی مفرح همراه با آزمایش های جذاب را تجربه نمایند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اختصاصی مسابقه به نشانی https://psi1.ir/chemist/ مراجعه نمایید.
مهلت ثبت نام در مسابقه از ۱۹ خرداد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ از طریق لینک زیر انجام می شود. علاقه مندان با مراجعه به لینک زیر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf3v3Dvhp13bqnZ-PWs0pE9F4A4ce39kYz6YBuov8JaT9x6SA/viewform
این دوره از مسابقه شامل ۷ آزمایش جذاب از مفاهیم علوم پایه شیمی، فیزیک و زیست شناسی می باشد.
|
2 |
|
اولین رویداد بررسی چالشها و راهکارهای اشتغال آفرینی دانش بنیان در علوم زمین |
1400-03-19
08:30-12:00
|
دانشگاه خوارزمی |
|
|
دانشگاه خوارزمی |

 مطالب
|
3 |
|
نربیت معلم در ایران با محوریت علوم پایه |
1401-03-18
18:00-19:30
|
پژوهش سرای فرهیختگان ایلام |
|
|
|

 مطالب
اتحادیه انجمن های علمی آموزشی معلمان فیزیک ایران با همکاری سایر انجمن ها در راستای گرامیداشت سال جهانی علوم پایه برای پیشرفت پایدار **وبینار کشوری** به شرح زیر را برگزار می کند.
عنوان وبینار: **تربیت معلم در ایران ** با محوریت علوم پایه
چکیده: تاریخ تربیت معلم درایران معرف مهمترین تلاشهایی است که در جهت جنبش آموزشی وعلم آموزی به دست شایسته ترین ودلسوزترین فرزندان ایران صورت گرفته وآگاهی از آن برای معلمین کشور ضروری وبرانگیزاننده است.
👤 ارائهدهنده: استاد اسفندیار معتمدی (محقق، پژوهشگر، مولف کتابهای درسی، پیشکسوت و چهره ماندگار آموزش فیزیک ایران )
🗓 زمان: چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸ عصر
✳ مخاطبان: کلیه معلمان و متولیان آموزشی مقاطع مختلف
همراه با صدور گواهی شرکت در وبینار
بستر ارائه: اسکایروم 🌐 لینک شرکت در وبینار: https://www.skyroom.online/ch/iybssd2022/edu1
در صورت تکمیل ظرفیت وبینار در محیط اسکای روم می توانید وبینار را از طریق کانال شاد پژوهش سرا دنبال نمایید.
توجه: وبینار همزمان به صورت لایو در کانال شاد پژوهشسرای فرهیختگان ایلام هم پخش میشود. لینک کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97 آیدی کانالهای پژوهش سرای فرهیختگان ایلام در شاد، ایتا، تلگرام، اینستاگرام و آپارات : @pjilam97
|
4 |
|
سخنرانی علمی: سنتز بایوچارهای تغییر یافته و کاربرد آنها |
1401-03-07
11:30-13:00
|
دانشگاه بوعلی سینا همدان |
|
|
انجمن شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان |

 مطالب
|
5 |
|
کنفرانس بین المللی فیزیک انرژی های بالا |
1401-04-15
06:00-21:00
|
دانشگاه دامغان |
|
|
دانشگاه دامغان |

 مطالب
|
6 |
|
دوره یک روزه آشنایی با امنیت کوانتومی |
1401-02-22
06:00-21:00
|
تهران |
|
|
انجمن رمز ایران با همکاری انجمن فیزیک ایران |

 مطالب
|
7 |
|
کارگاه علم آمار در تحلیل داده های پزشکی |
1401-02-22
06:00-21:00
|
دانشگاه حکیم سبزواری (مجازی) |
|
|
انجمن علمی آمار دانشگاه حکیم سبزواری |
این رویداد با همکاری انجمن امار ایران انجمن زیست دانشگاه حکیم سبزواری و انجمن های امار دانشگاه اراک و ملایر و بوعلی سینا وگیلان و شیراز برگزار میشود و کارگاه به خاطر ارتباط بین رشته ای در حوزه علوم پایه و استفاده از موضوعات نوین و جدید به خصوص کووید ۱۹ در کارگاه می تواند مفید باشد

 مطالب
|
8 |
|
چهل و چهارمین مسابقه ریاضی دانشجویی کشور |
1401-02-19
08:00-17:00
|
دانشگاه الزهرا |
|
|
انجمن ریاضی ایران |

 مطالب
|
9 |
|
مسابقه ایده شو با محوریت علوم پایه |
1401-02-10
08:00-16:00
|
پژوهش سرای فرهیختگان ایلام |
|
|
بنیاد نخبگان استان ایلام و پژوهش سرای فرهیختگان ایلام و انجمن معلمان فیزیک استان ایلام و اداره کل |

 مطالب
|
10 |
|
همزمان با روز جهانی زنان در ریاضیات
(تولد مریم میرزاخانی) |
1401-01-30
06:00-21:00
|
مجازی |
|
|
انجمن ترویج علم |

 مطالب
|
11 |
|
نشست ترویجی |
1400-11-24
06:00-06:05
|
مجازی - انجمن ترویج علم |
|
|
انجمن ترویج علم |

 مطالب
|
12 |
|
نشست زنان و علم |
1400-11-28
07:00-07:10
|
مجازی - انجمن ترویج علم |
|
|
انجمن ترویج علم |
نشست زنان و علم به مناسبت روز جهانی زنان در علم و با توجه به نامگذاری امسال،با حضور جمعی از زنان متخصص در حوزه علوم پایه برگزار می شود.

 مطالب
|
13 |
|
هشتمین سمینار نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن |
1401-01-28
06:00-06:05
|
مجازی - دانشگاه فردوسی مشهد |
|
|
دانشگاه فردوسی مشهد با مشارکت قطب علمی داده های ترتیبی و قابلیت اعتماد و وابستگی |
مباحث مربوط به نظریه قابلیت اعتماد از جمله موضوعاتی است که توسط محققان آمار کشور مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرد. با توجه به اینکه رشته آمار به عنوان یکی از رشته های علوم پایه شناخته شده است و در ضمن نقش تاثیرگذاری در پیشرفت دانش سایر رشته های علمی در محیط های مختلف دانشگاهی، صنعتی، اداری و اجتماعی دارد، قطب علمی داده های ترتیبی، قابلیت اعتماد و وابستگی اقدام به برگزاری یک سلسله از همایش های تخصصی سالانه در این زمینه نموده است. در همین راستا هشتمین سمینار تخصصی نظریه قابلیت اعتماد و کاربردهای آن در روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه 1401 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

 مطالب
|
14 |
|
انتشار مجله علمی پژوهشی جدید با عنوان تفکر و یادگیری آماری |
1400-11-16
06:00-06:05
|
دانشگاه بیرجند |
|
|
انجمن آمار ایران |
 مطالب
|
15 |
|
مسابقه علمی شیمی زان |
1401-02-19
08:00-16:00
|
پژوهش سرای فرهیختگان ایلام |
|
|
پژوهش سرای فرهیختگان ایلام با همکاری پژوهش سرای فارابی منطقه دوازده تهران |
قواعدی بر مبنای روش علمی به حساب میآید. امروز شیمی حس گم شده انسان است تا زندگیاش را به روز کند. شیمی به عنوان شاخهای از علوم تجربی علم اتم ها، پیوندها و مولکول هاست. دانشی که می تواند خواص ماده، چگونگی تغییرات و شیوه تولید آن ها را از هسته اتم گرفته تا کهکشان ها بررسی کند. طبق مصوبه سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان سال جهانی بزرگداشت علوم پایه نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری توجه جهانی به علوم پایه به عنوان مبنای اصلی توسعه و پیشرفت در کشورهاست. تاکنون نهادهای زیادی در دنیا به بزرگداشت این رویداد پیوستهاند. در کشور ما نیز ستاد ملی سال بین المللی علوم پایه برای پیشرفت پایدار تشکیل گردیده است و برنامه هایی برای گرامیداشت و نقش مهم علوم پایه در حل مسائل بشری برگزار می شود
.jpg)
 مطالب
|
16 |
|
دومین جشنواره زیست شناسی استان ایلام |
1401-01-20
08:00-16:00
|
مجازی -پژوهش سرای فرهیختگان ایلام |
|
|
پژوهش سرای دانش آموزی فرهیختگان ایلام و پژوهش سرای شهرستان آبدانان |
 مطالب
|
17 |
|
نهمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور |
1400-11-23
14:00-19:00
|
دانشگاه خاتم |
|
|
|

 مطالب
|
18 |
|
دومین همایش دوسالانه زمین شناسی |
1401-02-20
08:00-16:00
|
مجازی- دانشگاه گلستان |
|
|
|

 مطالب
|
19 |
|
کارگاه دانش افزایی اشتباهات رایج در بررسی های آماری |
1400-12-05
08:00-17:00
|
حضوری و مجازی - دانشگاه بوعلی سینا |
|
|
شرکت آمارگستران نیکوپرداز الوند |
علم آمار با گردآوری، سازماندهی، تحلیل، تفسیر و نمایش داده ها سر و کار دارد. بدیهی است که توانایی این علم در بکارگیری همه جنبه های تعریف شده برای آن به عنوان یک ابزار حل مساله است. با این وجود در بسیاری از مطالعه های علمی، تنها، بخش تحلیل های آماری مورد توجه قرار می گیرد. صرف نظر از درستی یا نادرستی تحلیل های انجام گرفته، امکان بروز خطاهای قابل اعتنا در سایر بخش ها هم وجود دارد و معمولا رخ می دهد. شرکت آمارگستران نیکوپرداز الوند (آگنا) با همراهی دانشگاه بوعلی سینا و انجمن بین المللی آمارهای صنعتی و بازرگانی این دوره آموزشی را برای آشنایی شرکت کنندگان با مصادیق رایج خطاهایی که در کاربرد علم آمار در بررسی های مختلف رخ داده است، برگزار میکند. جزئیات بیشتر درباره این رویداد که دارای دو بخش آموزشی و مسابقه است در آدرس http://agna-co.ir/error_workshop قابل رویت است.

 مطالب
|
20 |
|
همایش دانش آموزی نانوآموزان زاگرس تا خلیج فارس |
1401-01-31
08:00-16:00
|
مجازی - پژوهش سرای فرهیختگان ایلام و شهید خوشبخت بوشهر |
|
|
پژوهش سرای فرهیختگان ایلام پژوهش سرای شهید خوشبخت بوشهر باشگاه نانو و انجمن معلمان فیزیک استان ایلام |
نانو تکنولوژی، توانمندی تولید مواد، ابزارها و سیستمهای جدید با در دست گرفتن کنترل در سطوح ملکولی و اتمی و استفاده از خواصی است که در آن سطوح ظاهر میشود. از همین تعریف ساده برمیآید که نانوتکنولوژی یک رشتهی جدید نیست، بلکه رویکردی جدید در تمام رشتههاست. برای نانوتکنولوژی کاربردهایی را در حوزههای مختلف نظیر غذا، دارو، تشخیص پزشکی و بیوتکنولوژی تا الکترونیک، کامپیوتر، ارتباطات، حملونقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا و امنیت ملی برشمردهاند. لذا به مناسبت گرامیداشت سال جهانی علوم پایه در توسعه پایدار کشورها پژوهش سراهای فرهیختگان ایلام و شهید خوشبخت بوشهر با همکاری باشگاه نانو و انجمن معلمان فیزیک استان ایلام دومین همایش دانش آموزی نانوفناوری را برگزار می نمایید

 مطالب
|
21 |
|
کارگاه فرآیندهای تصادفی کاربردی |
1400-11-26
08:00-16:00
|
مجازی- دانشگاه شیراز |
|
|
بخش آمار دانشگاه شیراز |

 مطالب
|
22 |
|
کنفرانس بین المللی هولوگرافی و کاربرد های آن |
1400-12-18
08:00-16:00
|
(مجازی) دانشگاه دامغان |
|
|
دانشکده فیزیک دانشگاه دامغان |
کنفرانس بین المللی هولوگرافی و کاربرد های آن توسط دانشکده فیزیک دانشگاه دامغان به صورت مجازی در روزهای 18 و 19 اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. برای ثبت نام مشاهده نحوه ارسال مقاله و یا چکیده مقاله به وب سایت https://holography.du.ac.ir/en/ مراجعه نمایی. هولوگرافی یکی از ابزارهای ریاضیاتی بسیار مهم است که باعث ارتباط بین گرایش های مختلف علوم از جمله فیزیک می شود و بنابرین یکی از حوزه های مهم علوم پایه به شمار می رود.

 مطالب
|
23 |
|
چهلمین گردهمایی ( همایش ) ملی علوم زمین |
1400-12-02
08:00-16:00
|
مجازی- تهران |
|
|
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور |

 مطالب
|
24 |
|
وبینار عمومی از سری وبینارهای مدلسازی ریاضی برای معلمان و دانشآموزان
موضوع: ساز و کارهای آشکارگر حقیقت |
1400-10-30
20:00-21:00
|
مجازی |
|
|
خانه ریاضیات اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرداری اصفهان |
بینار عمومی از سری وبینارهای مدلسازی ریاضی برای معلمان و دانشآموزان
🔸 موضوع: ساز و کارهای آشکارگر حقیقت
👤 سخنران: دکتر رامین جوادی
🗓️ زمان: پنج شنبه ۳۰ دیماه ۱۴۰۰
🕗 از ساعت ۲۰
📎 لینک ورود به وبینار: http://nikan.iut.ac.ir/mohajer

 مطالب
|
25 |
|
ترویج علم: رویکردها و چالش ها |
1400-11-04
09:00-11:00
|
مجازی |
|
|
پژوهشگاه دانشهای بنیادی |
توضیحات تکمیلی در مورد برنامه «ترویج علم: رویکردها و چالش ها»
در متن زیر، در مورد برنامه ترویج علم که در روز دوشنبه چهارم بهمن ساعت ۹-۱۱ صبح در فضای مجازی برگزار خواهد شد توضیحاتی تکمیلی ارائه می دهم.
لینک رویداد:
https://www.skyroom.online/ch/schoolofphysics/physicsseminar
پژوهش در فیزیک یک امر جهانی است. وقتی سخنرانی ای در مورد کارهای پژوهشی خود ارائه می دهیم چندان برایمان فرقی ندارد که مخاطبان ایرانی هستند یا خارجی. همین طور وقتی درس تخصصی ارائه می دهیم ملیت دانشجویان تاثیری در انتخاب مطالب و نوع مباحث ندارد. اما، ترویج علم مقوله دیگری است. در ترویج علم، فرهنگ محلی و ساختارها بی اندازه مهم هست. تقلید از برنامه های ترویج در کشورهای دیگر، بدون آن که حکمت این برنامه ها را بفهمیم و بدانیم، می تواند بیشتر منجر به سردرگمی و سوتفاهم شود. ازاین روست که برنامه هایی در مورد هدف ترویج علم و شیوه های آن قبل از هر اقدامی در جهت ترویج علم لازم است. برنامه روز چهارم بهمن در همین راستا هست. قبلا درباره این برنامه توضیحاتی داده ام که می توانید آن را در لینک زیر ملاحظه بفرمایید:
http://physics.ipm.ac.ir/terc.jsp
برخی تفاوت های فرهنگی و ساختاری بین کشورها و ملت ها که به عقیده این جانب در برنامه های ترویج علم باید مورد توجه قرار گیرند از این قرارند:
1) بسیاری از برنامه های outreach موسسات در کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی برای این هست که تصمیم سازان و نیز مالیات دهندگان را مجاب سازد که از آن موسسه ، حمایت مالی بنمایند. در کشور ما حمایت مالی از موسسات، تابع قوانین نانوشته دیگری است که چه بسا برنامه outreach به تقلید از موسسات خارجی کمکی در آن جهت نکند و در بهترین وجه فقط وقت و سرمایه انسانی و گاه مالی به هدر دهد.
2) هدف دیگر برنامه های outreach در کشور های غربی علاقه مند کردن و جذب استعداد های جوان می باشد. ما نیز در پژوهشکده فیزیک به این موضوع اهمیت زیادی می دهیم و در این هدف با همتایانمان در کشورهای غربی مشترکیم. در نحوه عمل، به دلایل فرهنگی تفاوت هایی باید وجود داشته باشد. بخشی از این تفاوت ها را در این برنامه بیان نموده ام:
https://www.aparat.com/v/F09Qr/
به دلیل اهمیت این موضوع برای پژوهشکده فیزیک، اگر عمری باقی باشد، در اواخر پاییز سال آینده برنامه ای دیگر با تمرکز کامل روی این موضوع ترتیب خواهیم داد.
3) در برنامه های آوت-ریچ در غرب از دستاوردهای موسسات دیگر هم نام برده می شود و جامعه هم خرده ای نمی گیرد. مثلا وقتی در برنامه های آوت-ریچ سرن در اروپا، از دستاورد های آزمایشگاه فرمی در آمریکا یاد می شود کسی ایرادی نمی بیند چرا که این دو آزمایشگاه بزرگ دنیا به واقع همراه و همگام هستند. اما اگر موسسه ای در ایران بخواهد دایم در برنامه های آوت-ریچ اش از دستاوردهای موسسات مهم دنیا بنویسد، کم کم انتقادات را بر می انگیزد که «من آنم که رستم بود پهلوان!». دیر یا زود مخاطبان را از خود دلزده می کند. این حس را در مخاطبان به وجود می آورد که ما در این وسط هیچ کاره ایم و حداکثر بتوانیم برنامه های آوت-ریچ آنها را کپی-پیست یا احیانا ترجمه کنیم.
4) توجه داشته باشیم که اروپا ، جنبش عظیم رنسانس را از سر گذرانده. اروپای شمالی علاوه بر آن عصر روشنگری و دوره صنعتی شدن را هم پشت سر گذاشته و به اینجا رسیده. این جنبش ها تفاوت های مهمی در نگرش عمومی مردم به وجود آورده است. از منظر من به عنوان یک فیزیکدان که گوشه چشمی هم به ترویج فیزیک دارد یکی از مهمترین تفاوت ها در کمی اندیشیدن هست. یک خانم یا آقای میانسال انگلیسی که حتی تحصیلات عالیه هم ندارد برای این که بفهمد دمای فلان کشور سرد هست یا گرم، دمای متوسط را سئوال می کند در صورتی که همتای ایرانی یا حتی ایتالیایی و اسپانیایی او فقط از حس گرما و سرما در آنجا می پرسد و نیاز زیادی به کمّی کردن این حس از راه اندازه گیری نمی بیند. همان خانم یا آقای انگلیسی وقتی آدرس می دهد می گوید « ۵۰۰ متر به سمت شرق برو و بعد ۲۰۰ متر به سمت شمال» اما همتای ایرانی یا ایتالیایی اش با دست اشاره می کند که «این وری برو، بعد که رسیدی به یک بستنی فروشی دوباره سئوال کن»! کمّی اندیشیدن و حس کردن در کودکستان های اروپای شمالی از طریق وزن کردن و مترکردن و..... به کودکان آموزش داده می شود.
آموزشی که کودکان ما نمی بینند و برنامه ریزان و صاحبنظران درسی ما هم اغلب در هیچ سطحی نیازی برای آن نمی بینند چرا که خود پرورده تمدنی هستند که مراحل رنسانس و روشنگری و صنعتی شدن را طی نکرده اند. خود من که این حرف ها را می نویسم، می دانم که در درک و حس مقیاس های روزمره مشکل دارم. هرچند حس و درک خیلی خوبی از تفاوت کیلو پارسک و مگا پارسک یا انرژی ام-ای-وی و جی-ای-وی دارم و به دانشجوهای خود هم به خوبی یاد می دهم، باید محاسبه سرانگشتی نمایم تا بتوانم برآورد کنم که مثلا یک عدد قرص استامینوفن کمتر از یک گرم وزن دارد یا بیشتر! خیلی از تحصیلکرده های ما همین برآورد را هم بلد نیستند. در امتحان جامع برخی از دانشجویان دکتری فیزیک که اتفاقا برخی آنها را «ستارگان آینده آسمان فیزیک ایران» می خواندند وقتی سئوال می کردید که وزن اجسام روزمره را تخمین بزنند عموما عاجز می ماندند و عملا پرخاش می کردند که «من دارم به مسایل عمیق فکر می نمایم. پس شما به چه حقی از من چنین سئوالات پیش پا افتاده ای می نمایید!»
در امر ترویج علم باید دقت کنیم که ما در بستر این جامعه داریم به ترویج علم می پردازیم نه در بستر جامعه انگلیس و یا آلمان. نیازهایی که ما در این زمینه داریم با نیاز های کشورهای اروپای شمالی متفاوت هست.
در بحث بالا دو مقوله ترویج علم و برنامه های آوت-ریچ که معنا و هدف متفاوت از هم دارند به یکجا آوردم. در ابتدای جلسه چهارم بهمن ماه، دکتر شیخ جباری به طور مختصر به تفاوت های این دو خواهند پرداخت. سپس خانم دکتر سیما قاسمی از تجارب بسیار ارزشمند خود در زمینه ترویج علم در بطن جامعه سخن خواهند گفت. در آخر این جانب در این باره سخن می گویم که یک موسسه پژوهشی در این میان چه نقشی می تواند ایفا کند. کار و هدف یک موسسه پژوهشی، پژوهش در مرزهای دانش هست نه ترویج علم در میان مردم. اما با تعاملات ولو محدود با ترویجگران حرفه ای دانش در میان مردم (در حد یک یا دو جلسه در سال برای هر عضو پژوهشکده) ، می تواند نقش مهم و بسزایی در سوق دادن جامعه به سوی علمی اندیشیدن داشته باشد. به زعم نگارنده، ضعف این حلقه از زنجیر، زنجیر را ضعیف و شکننده می سازد. برای رفع این ضعف هست که چنین برنامه هایی ترتیب می دهیم.
با احترام
یاسمن فرزان

 مطالب
|
26 |
|
میزگرد کارآفرینی و چالشهای فیزیک پیشگان |
1400-11-14
16:00-18:00
|
مجازی |
|
|
شاخه بانوان انجمن فیزیک ایران با همکاری دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتیشریف |

 مطالب
|
27 |
|
وبینار: فضازمان و مکانیک کوانتومی |
1400-10-30
18:00-20:00
|
مجازی |
|
|
دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف با همکاری انجمن فیزیک ایران |

 مطالب
|
28 |
|
وبینار مغز پژوهی در ایران: چشم انداز و چالش ها |
1400-11-07
08:00-16:00
|
مجازی |
|
|
فرهنگستان علوم ایران |
|
29 |
|
سلسله سخنرانی های علوم و مهندسی کامپیوتر |
1400-11-10
10:00-12:00
|
دانشگاه امیرکبیر |
|
|
انجمن علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر |
رویداد CWS سلسله سخنرانیهای علوم و مهندسی کامپیوتر است که توسط دانشگاه امیرکبیر برگزار میشود. 📆 این رویداد هفت روزه، از 10الی 16بهمن ماه برگزار خواهد شد. محورهای اصلی اولین دوره از رویداد CWS: - رباتیک (11بهمن) - محاسبات کوانتومی (12بهمن) - رایانش ابری (13بهمن) - یادگیری ماشین (14بهمن) - بیوتکنولوژی (15بهمن) 💰 این رویداد کاملاً رایگان برگزار میشود. 💡 همچنین برای شرکتکنندگان گواهی شرکت در رویداد در نظر گرفته شده است. 📌برای ثبت نام به سایت http://Mathcs.ir/cws مراجعه کنید و همچنین جزییات بیشتر را از پیج اینستاگرام و کانال تلگرام به آدرس cws_aut دنبال کنید.

 مطالب
|
30 |
|
تغییر اقلیم و مسیولیت های فردی و اجتماعی |
1400-10-07
20:00-21:00
|
(مجازی) دانشگاه سیستان و بلوچستان |
|
|
انجمن هواشناسی ایران با همکاری گروه جغرافیا دانشگاه سیستان و بلوچستان و تهران |
با توجه به فراگیر بودن ابعاد تغییر اقلیم در همه سطوح اجتماعی به نظر می رسد برای روشن شدن حلقه های مفقود در این میان نیاز به به بررسی ابعاد مسئولیت های اجتماعی و فردی در مواجهه با آن بیش از پیش مورد نیاز است.

 مطالب
|
31 |
|
ترجمه؛ مترجم و مسئولیتهایش |
1400-10-12
10:00-12:00
|
مجازی |
|
|
انجمن هسته ای ایران |
|
32 |
|
شانزدهمین سمینار سالانه الکتروشیمی ایران |
1400-12-03
08:00-16:00
|
(مجازی) تهران |
|
|
انجمن الکتروشیمی ایران |
با توجه به جایگاه ویژه الکتروشیمی در علوم پایه، شانزدهمین سمینار سالانه الکتروشیمی ایران با محورهای زیر برگزار میگردد: الکتروشیمی محاسباتی انرژیهای تجدیدپذیر الکتروشیمی فیزیک الکتروشیمی صنعتی الکتروشیمی تجزیه نانوالکتروشیمی سلولهای خورشیدی خوردگی فلزات بیوالکتروشیمی الکتروسنتز پیل سوختی شکافت آب هیدروژن ابرخازن باتری

 مطالب
|
33 |
|
مسابقه آموزشی ساخت ماکت های خوراکی با مفاهیم زیست شناسی |
1400-09-30
06:00-21:00
|
(مجازی) فردیس |
|
|
پژوهش سرای دانش آموزی کوثر |
 مطالب

|
34 |
|
فراخوان ارسال مقاله برای خبرنامه انجمن ریاضی ایران |
1400-12-16
06:00-21:00
|
تهران |
|
|
انجمن ریاضی ایران |
سازمان یونسکو سال ۲۰۲۲ میلادی را سال جهانی بزرگداشت علوم پایه نامگذاری کرده است. با این نامگذاری، هدف یونسکو جلب توجۀ جامعه جهانی به علوم پایه، به عنوان پایه و اساس پیشرفت و توسعه در همه کشورها است. بدون شک علوم ریاضی نقش مهمی را در این خصوص ایفا می کند. بنابراین انتظار می رود ریاضیدانان گرامی کشور نسبت به آگاهی دادن و توجه آحاد جامعه به این موضوع مهم اهتمام ورزند. در این راستا از همه ریاضیدانان و ریاضی ورزان دعوت می شود که مقالات خود را در رابطه با نقش علوم ریاضی در پیشرفت علم و فناوری جهانی و به ویژه توسعه کشور جهت انتشار در خبرنامه انجمن ریاضی ایران تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به newsletter@ims.ir ارسال نمایند.

 مطالب
|
35 |
|
وبینار بازسازی استخوان شخصی سازی شده |
1400-10-01
20:55-21:00
|
(مجازی) تهران |
|
|
انجمن سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس |
علوم پایه به شناسایی مکانیسمهایی برای استفاده مناسب از دانش و انتقال فناوری کمک میکند. انجمن سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس با برگزاری وبیناری در خصوص بررسی دانش و فناوری بازسازی استخوان به صورت شخصی سازی شده - که امروزه به عنوان یک اصل کلیدی در امر پزشکی و بهبود زندگی افراد مطرح می شود - نسبت به انتقال این دانش مبادرت کرده است. این امر مبادلات بین دانشمندان و همه گروههای ذینفع را تشویق میکند، چه از جوامع مردمی یا تصمیمگیرندگان سیاسی و رهبران بینالمللی، و همچنین انجمنها و دانشجویان.

 مطالب
|
36 |
|
طرح باشگاه تفکر گام دوم انقلاب |
1400-11-12
10:00-14:00
|
پژوهشسرای فارابی منطقه دوازده تهران |
|
|
پژوهشسرای فارابی منطقه دوازده تهران |

 مطالب
|
37 |
|
وبینار مدیریت دادهها به سبک تایدیورس با نرمافزار آر |
1400-09-23
17:00-19:00
|
(مجازی) دانشگاه ولیعصر رفسنجان |
|
|
گروه آمار دانشگاه ولی عصر رفسنجان |
🔵 وبینار گروه آمار دانشگاه ولیعصر رفسنجان، به مناسبت هفته پژوهش مدیریت دادهها به سبک Tidyverse با نرمافزار R دکتر یاسر مهرعلی (کارشناس آمار کشوری، مرکز آمار ایران) 🌐 لینک ویدئو وبینار: https://b2n.ir/Tidyverse 🌐 لینک اسلاید وبینار: https://rpubs.com/yasermehrali/Tidyverse

 مطالب
|
38 |
|
کارگاه پیشرفته کار با نرم افزار آموزشی موزابوک |
1400-09-27
19:00-21:00
|
پژوهشسرای اندیشه پویا تهران (مجازی) |
|
|
پژوهشسرای فارابی تهران |

 مطالب
|
39 |
|
مجموعه سخنرانی آنلاین و نیمه حضوری و نمایش زنده آزمایش |
1400-09-25
14:00-18:00
|
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان (مجازی) |
|
|
دانشکده فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان |

 مطالب
|
|